One meal program

Een maaltijd per dag voor een kind

Als gevolg van de coronacrisis en de langdurige sluiting van de scholen in India, zijn veel arme kinderen nog steeds ondervoed. Met ons ‘one meal program’ geven we deze ondervoede kinderen elke dag een maaltijd.

Voor 10 euro kunnen we een kind 20 maaltijden geven. Dit maakt in India een enorm verschil! De lokale werkers die verbonden zijn aan onze stichting, helpen graag mee bij het uitdelen van de maaltijden.

Levensreddend voor 375+ kinderen

Distributie vanuit 12 locaties

Een maaltijd kost slechts 50 cent

Op drie locaties bieden we naast een maaltijd nu ook dagopvang met aanvullend onderwijs.

Honger

Net als overal in de wereld, is ook India enorm getroffen door het coronavirus. De scholen in India zijn al sinds april 2020 dicht en dat heeft ontzettend veel gevolgen. Een van die gevolgen is dat de kinderen voorheen op school een maaltijd kregen – en nu dus niet meer.
Voor de kinderen in arme gezinnen was de maaltijd op school vaak de enige maaltijd die ze op een dag kregen. Het gevolg was dat deze kinderen ernstig honger leden.

Een maaltijd voor 50 cent

In september 2020 zijn we begonnen om de armste gezinnen in de omgeving van Bihar en Jharkhand een maaltijd te geven. Dit organiseren we heel eenvoudig: voor 10 euro kunnen we een kind 20 maaltijden geven! Een maaltijd kost dus slechts 50 cent. De lokale werkers die verbonden zijn aan onze stichting, helpen graag mee bij het uitdelen van de maaltijden.

Verschil

Op dit moment kunnen we ruim 300 kinderen helpen. Zolang we merken dat deze kinderen ondervoed zijn en honger hebben, blijven we doorgaan met deze hulp.

Het lijkt iets kleins, maar het maakt in India een enorm verschil!

Help jij mee tegen de honger bij een kind?

Voor 10 euro per maand kunnen wij een kind een maand lang de nodige extra voeding geven.

Blijf op de hoogte!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Door de coronacrisis had ik geen werk meer en daardoor geen geld om eten te kopen voor mijn kinderen. Ik was heel blij toen ik hoorde van het ‘one meal program’. Drie van mijn kinderen krijgen van maandag tot en met vrijdag een warme maaltijd. Ik ben God en de stichting heel erg dankbaar voor de hulp!

Neeraj

*Neeraj’s naam is om privacyredenen gefingeerd.